Muzej Mimara

Joža Ladović: Umijeće oblikovanja - likovni postavi izložbi

U Muzeju Mimara otvara se 20. prosinca 2012. izložba:
JOŽA LADOVIĆ - UMIJEĆE OBLIKOVANJA – LIKOVNI POSTAVI IZLOŽBI
Joža Ladović, povjesničar umjetnosti, konzervator, dizajner

Joža Ladović (Zagreb, 13. IX. 1928. – 19. I. 2011.) jedan je od prvih profesionalnih oblikovatelja likovnih postava muzejskih izložaba u Hrvatskoj. Premda po obrazovanju povjesničar umjetnosti, a po strukovnom usmjerenju konzervator, Ladović se je – shvativši iznimnu važnost likovnoga postava - ponajviše posvetio tom specifičnom dizajnu koji objedinjuje prostorni raspored eksponata i muzeografsku opremu. Postavio je više od sto stalnih i povremenih izložbi. Svoju djelatnost započeo je šezdesetih godina prošloga stoljeća s izložbama u Muzeju grada Zagreba, gdje je 1968. započeo i obnovu stalnog postava.

Dugogodišnji rad Jože Ladovića pružio je priliku autorima izložbe Nadi Premerl i Nikoli Albanežeu za osmišljavanje koncepta prve izložbe koja govori o takvoj muzejskoj djelatnosti u Hrvatskoj. Prezentacija i interpretacija muzejskog postava zbirke ili izložbe ima važnu komunikacijsku ulogu. Umijećem autora postava kao što je bio Ladović ideje i poruke izložbe imaju uspješnu percepciju u javnosti. To je cilj komunikacije muzejske i galerijske građe prema publici kako danas tako i u doba koje je obrađeno ovom izložbom.

Pored navedene aktivnosti, Ladović se je bavio i problemima zaštite spomenika, napose tematikom Zagreba i njegova urbaniteta o čemu je objavljivao članke te likovne kritike u časopisima i dnevnim novinama ("15 dana", "Čovjek i prostor", "Peristil", “Godišnjaci“ Zavoda za zaštitu spomenika, „Vjesnik“). Bavio se je također i opremom knjiga te ostalim grafičkim oblikovanjem.

Izložba „Umijeće oblikovanje“ naglašava važnost interakcije muzejskog postava s publikom te nastoji barem djelomice sačuvati za budućnost prolaznost likovnog oblikovanja postava što će biti učinjeno nakon što se istraži i prikaže kakvim se izložbenim stilom koristio Joža Ladović, odnosno kako je pomirio potrebu za estetskim, didaktičkim i evokativnim značajkama u pojedinim izložbenim zadacima i muzejskim realizacijama.