Muzej Mimara

Boje japanskih grafika - Ikuo Hirayama & Fumio Kitaoka

Veleposlanstvo Japana i Muzej Mimara imaju čast pozvati Vas na otvorenje izložbe
Boje japanskih grafika
- predstavljamo majstore japanske grafičke umjetnosti
Ikuo Hirayama & Fumio Kitaoka
u Muzeju Mimara, 28.5.2013. u 19 sati

Ikuo Hirayama (1930 - 2009)
Ikuo Hirayama bio je istaknuti slikar stila nihoinga, kojeg karakteriziraju slike naslikane u skladu s tradicionalnim japanskim principima, tehnikama i materijalima. Diplomirao je 1952. na Tokyo School of Arts and Music (danas Tokyo National University of Fine Arts and Music), gdje je kasnije u dva mandata služio kao predsjednik; u razdoblju 1989-95 i 2001-05. Izradio je seriju slika koje prikazuju dolazak budizma u Japan, a kao preživjeli nakon bombardiranja Hiroshime često je slikao atomski napad na taj grad. Ipak, njegov najpoznatiji serijal je sastavljen od slika koje prikazuju Put svile, u kojima prikazuje daleke pustinjske krajolike Irana, Iraka i Kine.
Od 1989. bio je aktivan UNESCO-v ambasador dobre volje. Zalagao se za očuvanje Angkor Wara u Kambodži, spilja Mogao u Kini, afganistanskih budističkih spomenika u Bamiyanu i sjevernokorejskih Koguryo grobnica s muralima. Utemeljitelj je Programa Ikuo Hirayama za stipendiranje istraživanja Puta svile, koji stipendira oko 100 mladih znanstvenika istraživača Puta svile iz cijelog svijeta.
Ikuo Hirayama nositelj je francuskog ordena Légion d'honneur od 1996. godine, a 1998. dodijeljeno mu je japansko odlikovanje za iznimne doprinose u kulturi.

Fumio Kitaoka (1918 - 2007)
Fumio Kitaoka bio je jedan od najistaknutijih predstavnika sosaku-hanga kreativnog slikarstva koje se razvilo kao rezultat modernizacije tradicionalne japanske grafike početkom XX stoljeća. Studirao je izradu drvoreza na Tokyo School of Fine Arts, a 1955. otišao je u Francusku na studij grafike na pariški Ecole Nationale des Beaux Arts Francaise s namjerom da nauči bolje razumijeti rad zapadnih slikara. Po povratku u Japan 1957., čvrsto se pozicionirao kao majstor suvremenog drvoreza. Njegovo istraživanje zapadne umjetnosti ostavilo je europskog traga na Kitaokinim ranim radovima, iako je tematika radova bila japanska. Kasnije radove karakterizira dekorativan stil pitoresknih pejzaža i ruralne scenografije, često uz korištenje jarkih boja i debelog nanosa pigmenta.
Tijekom šezdesetih godina predavao je na Umjetničkoj akademiji u Minneapilosu i na Pratt Graphic Art Centre u New Yorku. Imenovan je počasnim članom Japanskog društva grafičkih umjetnika, a obnašao je i dužnost direktora Japanskog društva umjetnika.