Muzej Mimara

Izložba - Šimo Klaić (1929. - 2010.): Skulpture

Akademski kipar Šimo Klaić rođen je u Starim Perkovcima 1929., a preminuo je u Zagrebu 2010. godine. U Zagrebu je 1949. završio gimnaziju, a Višu pedagošku školu, Umjetnički odsjek, završio je 1952. godine. Na Akademiji likovnih umjetnosti, na Kiparskom odsjeku, diplomirao je 1960., i otada se bavi kiparstvom. Od 1961. bio je član HDLU-a.

Samostalno je izlagao u Zagrebu (1963., 1974., 1980., 1985., 1988., 1990., 1994.), Đakovu (1969.), Sankt-Peterburgu (1972.), Samoboru (1975.), Opatiji (1977.) i Zaprešiću (1994.), a sudjelovao je na kolektivnim izložbama u Zagrebu, Samoboru, Osijeku, Đakovu, Slavonskom Brodu, Vinkovcima, Vukovaru, Vrpolju, Splitu, Makarskoj, Rijeci, Gospiću, Otočcu, Sarajevu, Banjoj Luci, Tuzli, Bihaću, Zenici, Beogradu, Subotici i Skopju, kao i u Varšavi, Veroni, Linas-Montlhéryju, Strasbourgu te Dakaru.

Djela mu se nalaze u privatnim zbirkama i na javnim mjestima diljem svijeta: u New Yorku, Chicagu, Sofiji, Gabrovu, Conakryju, Sankt-Peterburgu, Kabulu, Shanghaiju, Tokiju, Rimu, Padovi, Gorici, Prilepu i Bihaću.

„Očito je da je, usprkos vidnog interesa za druge discipline, Šimo Klaić u prvom redu kipar. Njegovi crteži i slike obrađuju trodimenzionalne probleme. Klaić odlično vlada kiparskim zanatom i plastičnim izrazom, ali ga znatiželje tjeraju na iskušavanje raznih materijala i rješavanje raznih skulptorskih tema, mahom po već otvorenim problemskim postavkama. Tehnička sigurnost i iskustvo urodit će svaki put dorečenim, zrelim plodom.“ (dr. V. Ekl, Vjesnik, 21. rujna 1977.)

„Ne kidajući gotovo nikad asocijativne spone između prirodnog izvora inspiracije i njegove likovne prezentacije, Klaić se afirmirao kao kipar kojemu je apstrahiranje predmetnog samo metoda kojom se oslobađa vizualnih irelevantnosti objektivne realnosti. Za idejni svijet svojih meditativnih preokupacija Klaić uvijek traži najadekvatniju skulptorsku formu,
te su često ti radovi blizu apstraktnog ili izrazito apstraktni. Nastojeći materijalizirati i apstraktne pojmove, umjetnik ipak uspijeva naći transparentnu evokativnu nit koja nam njegove metaforične ili simbolske realizacije čini prepoznatljivim i bliskim“
(V. Zlamalik, Memorijal Ive Kerdića, katalog, Osijek–Zagreb–Berlin, 1980. – 1981.)

Izložba se otvara 20. listopada u 19 sati.

***
Na fotografiji:
Čežnja, 1967., bronca; v. 21 x š. 16 x d. 63 cm


Preuzmite pozivnicu